Malaysia Today

... Katakanlah (wahai Muhammad): "Al-Quran itu, (menjadi cahaya) petunjuk serta penawar bagi orang-orang yang beriman; ...
Allah adalah Pelindung bagi Orang Yang Beriman;
Syaitan pula adalah pelindung bagi Orang Kafir.

Sesungguhnya Allah dan malaikatNya berselawat (memberi segala penghormatan dan kebaikan) kepada Nabi (Muhammad s.a.w); wahai orang-orang yang beriman berselawatlah kamu kepadanya serta ucapkanlah salam sejahtera dengan penghormatan yang sepenuhnya.
Al-Ahzaab 33:56
Ingin melihat Katalog Perabot Jati, anda dibawa secara Eksklusif di laman web kami

Eksklusif : Zaman Dulu...1968 - 1975, Kemudian 2012...!

Darjah 6,
SK Gondang, Ketereh,
1968
Tingkatan 2A,
SMR Pangkal Kalong, Kok Lanas
1970
Tingkatan 3A,
SMR Pangkal Kalong, Kok Lanas,
1971
Tingkatan 4 Sains,
SM Hamzah Machang,
1972
Tingkatan 5 Sains,
SM Hamzah, Machang,
1973
Pre-U Class,
SMSAH, Jitra,
Dis 1973 - Mac 1974
Tingkatan 6 Rendah Sains,
SMIP Kota Bharu,
1974
Geng Tingkatan 6 Atas Sains,
Asrama Putra SMIP Kota Bharu,
1975
Ini Rupa Aku!... Tahun 1968
Dulu 1971... Top Student!
Dan Ini Rupa Aku... Tahun 2012

Ini Juga Di Zaman Dulu... Ketika Di UKM Dirakam pada Okt 1978

Gambar ini diambil ketika Kuliah ST381: Rekabentuk Tinjauan dan Persampelan I (kalu tidak silap) oleh Mr. Christopher Olson (tidak bersama dalam gambar ini). Kuliah diadakan di Bilik Kuliah G2A pada Okt. 1978. Kelas ini hanya ada 10 orang sahaja. Jadi kepada kekawan yang masih mengingati gambar ini, sila hubungi saya melalui email aby4466@gmail.com untuk mengembalikan semula hubungan yang telah hampir 35 tahun terputus. Terima kasih.

Dari L-R:
Depan: Redzuan Razali, Abdul Rahman Hasan, Anak Ngadiman (maaf ingat nama bapa sahaja)
Tengah: Siti Khalidah (Kalu tidak silap), Ismail Yusof, Aku, Ismail Abdullah dan Mohd Ridwan (Kalu tak silap)
Belakang: Ghazali Sulong dan Shafie Mat Yatim.

Kenangan Dengan Kawan Lama Di Majlis PPJPM Pada 22.4.2012

Kenangan Bersama YB Senator Datuk Akbar Ali via iPad, Mantan TKP di suatu ketika dahulu...

INFO GEMPA BUMI


Earthquakes Worldwide in the Last 30 Days (Of M>=4)
Richter scale
The Richter scale was named after the American seismologist Charles Francis Richter. This scale measures the motion of the land surface 60 mi from the epicenter, or focus, of the earthquake.
An estimated 800 quakes of magnitudes 5 to 6 occur worldwide each year.
About 50,000 quakes of magnitudes 3 to 4 occur each year, and
only about one of magnitude 8 to 9 each year. On the Richter Scale, between:
0.0 - 4.3: People at rest upstairs notice shaking. Shaking felt indoors; hanging objects swing.
4.3 - 4.8: Sleeping people are awakened. Dishes, doors and trees shake and rock.
4.8 - 6.2: Difficult to stand; people walk unsteadily. Windows break;plaster,bricks & tiles fall.
6.2 - 7.3: General panic. Damage to foundations; buildings destoyed. Water thrown out of river.
7.3 - 8.9: Total destruction; roads break up, rocks fall. Large cracks appear in ground.

TOP FIVE Popular Posts...

Monday, November 3, 2014

Siri 6: Urusan Dengan JPJ

Ini adalah siri terakhir disajikan pengalaman untuk mereka yang baru pertama kali menukarkan engin kereta. Mereka yang bercadang mengupgradekan kereta mereka, bolehlah mengambil pengalaman yang aku sajikan disini sebagai panduan. Tak payah untuk menggunakan 'runner' jika mereka mempunyai masa seperti aku ni... tapi bagi mereka yang tidak mempunyai masa... mungkin pilihan terbaik mereka menggunakan perkhidmatan runner.... dan perlu mengeluarkan wang yang lebih untuk tujuan itu....

Pada 16 Okt 2014 aku pon pergilah ke JPJ Cawangan Petaling Jaya.. lebih kurang pukul 10.30 pagi. Terus jumpa kaunter dan beritahu niat dan tujuan kita.

"Kalu nak update info dalam gran kena isi borang ini... dan ini no giliran menunggu" kata kerani dikaunter JPJ kepada aku..

dan; Tapi aku kata nak tukar nama sekali...

"Kalu mcm tu ambek borang ini dan isi ... ini nombor gilirannya..."

Tunggu lah aku ... satu jam berlalu... dua jam berlalu... 3 jam berlalu.... nombor aku masih jauh. agak-agak aku pukul 4 petang pon belum tentu...Untuk urusan ini hanya 2 kaunter sahaja. Kadang-kadang 'stack' terlalu lama.... Penat aku dibuatnya. Anak aku pon dah fedup... Kalu macam ni tak payah tukar nama lah ayah....

Aku pon ambek keputusan.. tak payah tukar nama la dan pergi ambek no baru... cuma update maklumat jer... Gi ambek nombor baru tu terus jer dipanggil. Aku pon bagilah borang-borang yang perlu dan lepas tu aku pon cerita lah kat kaunter tu tentang tujuan sebenarnya... selain nak update aku cadnag nak tukar nama sekali bagi kat anak....

"Ok lah kalu mcm tu marilah sini saya buat sekali ... " Alhamdulillah la kalu boleh... Mak dia pon buatlah .... maka selsailah sudah urusan dengan JPJ yang begitu perit sekali....

Dalam masa menunggu tu aku lihat lah kelemaham kauter JPJ ni.. Orang nak berurusan tukar nama ramai tapi kaunter hanya 2 sahaja. Sepatutnya dia dah tahu ramai maka tambahlah kaunter...

Yang kedua, terdapatnya ulat-ulat yang mengambil peluang unutk mendapat duit kopi... ulat-ulat memang dah pergi ambik nombor giliran siang-siang... dan mencari sesiapa nak buat urusan ini belaiu boleh bawa dan sekali bawa 4 urusan sekali... sekali urusan ulat ini minta RM10. Jadi apabila giliran ulat dipanggil maka menunggulah orang-orang lain...

Pihak atasan JPJ tengok lah urusan kat kauter ni betapa periknya orang menunggu... Jangan dok pelanggan aje tengok gambar orang atas ni tergantung kat dinding...

Maka tamatlah siri aku berurusan dengan JPJ...

1 comment:


  1. شركة المثالية للتنظيف تسعد بتقديم خدماتها لعملائها بالمنطقة الشرقية خدمات تنظيف خدمات مكافحة حشرات خدمات تسليك مجاري المياه للمطابخ والحمامات جميع الخدمات المنزلية تجدونها مع شركة المثالية للتنظيف بافضل جودة وارخص الاسعار بالاعتماد علي كافة الادوات الحديثة والعمالة الماهرة

    شركة المثالية للتنظيف
    شركة المثالية للتنظيف بالدمام
    شركة المثالية للتنظيف بالخبر

    ReplyDelete